Friday, October 03, 2008

Druk druk druk druk.................

Dacht bij mijzelf laat ik weer eens wat van me laten horen. De laatste twee weken ben ik alleen maar bezig geweest met informatie verwerken. Werkend in een IT-bedrijf is dat natuurlijk niet echt iets vreemds, maar het was wel een hele hoop. Kwam regelmatig 's-avonds thuis met een volle harde schijf. Er komt zoveel informatie op je af, dat je vanzelf je hersenen afsluit om nog meer informatie te ontvangen en te verwerken. Volgens mij is het voor een geboren en getogen engels sprekende al een hele hoop informatie. Maar voor mij is het volgens mij nog veel meer. De eigen bedrijf termologien komen je tegemoet en als je niet helemaal weet wat het betekent, vergeet het dan maar. Echter nu naar twee weken beginnen enige 'lijnen' te ontdekken op welke wijze er gewerkt wordt. Door mijn lange defensie carriere, ben ik altijd opzoek naar prodecures of flowcharts. Ze zijn wel aanwezig, maar vaak heel 'general' en niet tot in de detail. Soms heb je er dan ook helemaal niks aan. Dan wordt het weer vragen aan de oud gediende, die dan antwoorden als een spraakwaterval. Yep, ik kom het wel weer tegen als er er praktisch mee bezig ben.

Vergadercultuur..... Dacht je dat Nederland een vergadercultuur had, nauw de Canadese kunnen het waarschijnlijk beter. In de afgelopen twee weken heb ik er al zo'n 10 gehad, waarvan enkele via een telefoonconferentie modus gingen. Een hele nieuwe ervaring.

Wat wel heel fijn is, mijn nieuwe uren. Normaliter rij ik iets voor achten weg en ben er meestal rond 08:10 en begin met men Laptop op te starten en een bak koffie te zoeken. Als ik terug ben van het zoeken is mijn laptop opgestard en loop ik mijn mail door. Mijn antwoordapparaat van de telefoon is elke ochtend maagdelijk leeg, ze bellen niet zo veel. Nee, alles wordt via het 'Blackberry machientje' gedaan. Voordat ik het weet is het al 5 pm en ga ik richting huis. Waar ik een hele lange avond heb om met de meiden, incluis vrouw door te brengen. Een verademing, Ook al val ik vaak rond 10pm in slaap. Gewoon ff wennen. Morgen Zaterdag, vrij hoeraaaaaa. Afgelopen zaterdag was mijn eerste vrije zaterdag in 28 maanden, wow was dat ff lekker. Waarschijnlijk zal ik over een paar weken overal weer aan gewend zijn en wordt het weer normaal. Maar nu geniet ik er met vollle teugen van.

No comments: