Sunday, December 17, 2006

Der is er een jarig...hoera enz. je weet wel

Het is 17 december 2006, in Nederland al een tijdje, maar hier is het pas 28 minuten over 12 's-nachts. Ke, 17 december iets speciaals? Men vader is jarig, volgens mij wordt hij 74 jaar. Als je ruim 6000 kilometer van elkaar af zit is het wel speciaal. Je gaat niet zomaar even op bezoek en drink een bak "te sterke koffie" en waarschijnlijk een stuk slagroom gebak. Daarna een stukkie kaas en een chocolaatje ;-). Nu ik hier al wat jaartjes aan de overkant van de plas zit, 5 jaar, is het volgens mij maar 1 keer gelukt om er op 17 december te zijn. Ook voor zijn "nieuwe" kleinkinderen is het wat vreemd om een "extra" opa te hebben die zo ver weg zit. Ze hebben hem dan wel meerdere malen gezien, maar het blijft iets wat ver weg is en niet echt de "familieband" maakt. Eigenlijk wel jammer, voor mij zijn Nicole en Ashley mijn kids, alleen het is nogal moeilijk voor hen en waarschijnlijk ook voor men pa om een relatie te hebben als opa en kleinkinderen. Ook al leven we in een tijd van razend snelle internetlijnen, deze kunnen we niet gebruiken voor hechte familie-relaties. Dagen zoals verjaardagen en kerst zijn voor beiden kanten van de atlantische oceaan wat vreemde dagen. Ja ik weet het, het is een hoop gemijmer, maar wel waar.
Maar toch PA, van harte met je 74ste verjaardag!!! en hopelijk mogen we je volgend jaar hier zien, zodat we met zijn allen de verjaardag en kerst, in de zomer of zo, nog eens kunnen inhalen. Geniet van de tijd die je hebt en maakt er iets moois van. Liefs van Ash, Nicole, Caro en Mar.


No comments: