Sunday, December 24, 2006

Christmas Eve

24 December 2006, 6.20 in de avond en zit achter mijn laptop, classic FM luisterend, in het Security Operation Center. Net heeft de koelkast besloten om het vriesgedeelde te gaan ontdooien, zat dus even met een kleine overstroming. Een hoop handdoekkies heeft de overvloedige watermassa's gestelpt en hopelijk gaat dit oude ding zijn werk weer doen en het ijsvormingsproces weer in werking laten treden. En dit zal waarschijnlijk wel het enige zijn wat enige actie van mij verwacht, namelijk alle vluchten voor vanavond zijn gecancelled, Hoera voor North West Airlines. Zittend hier op kerstavond, met nog wat maintenance lui en the tower. Mijn eerste kerstavond hier in Canada, geen sneeuw zittende alleen in de main terminal. Is eens wat nieuws ;-) Hoe ga je de tijd volmaken tot half 12? Niet zo moeilijk, heb namelijk The lord of the rings "The Two Towers" hier liggen. Een lange film die het grootste gedeelte van de avond voor me zal vullen. Toch wel makkelijk zo'n laptop, anders zou het wel erg boring zijn. Voor de meeste Canadezen zal het ook wel een wat vreemde kerstavond zijn, namelijk er is geen sneeuw te vinden in een groot deel van Canada, zelfs de temperaturen zijn net boven nul. Iedereen kijkt volverwachting naar de lucht met de wens dat er morgen wat sneeuw zal vallen, een korreltje is al genoeg als het maar valt. Volgens Caro zal dat dan ook wel gebeuren LOL. Volgens haar bestaan er namelijk in Canada geen kerstmissen zonder sneeuw. Okay zegt ze dan behlave die eene in 1994. Maar dat was een echte uitzondering. We zullen wel zien wat het wordt. Morgen vroeg zullen de meiden op een onchristelijk tijdstip in de slaapkamer staan met de zeurende vraag of we eindelijk eens op willen staan en de kerstkadootjes uitpakken. We moeten het wel doen, want de opa's, oma's en "natuurlijk vader" hebben het hele kerstprogramma op hun kop gezet. Namelijk ze gaan eerst rond het middag uur naar Caro's ouders waar ze dan een paar uur later worden op gehaald door een "vader" waar ze daar verder gaan met kerstvieren. Hoe en wat verder is mij niet helemaal duidelijk, maar ze zoeken dan maar uit. Caro en ik gaan naar haar ouders waar we dan met ons 5-en (ja ook Rob) onze kerst gaan doen. Dus alles overdenkend een vreemde kerstavond en kerst. Hoe kan het ook anders bij ons, wel eens iets normaals gezien of gelezen :-D.



Vanuit een groen en warm Canada een goed, en volgens Caro waarschijnlijk toch een wit, Kerstfeest toegwenst!!!!





PS het is een tekening van het oude stadhuis van Kitchener in de kersttijd.

2 comments:

Anonymous said...

Hi Mario,

Mooie en interessante site. Mijn man en ik zijn voornemens om naar Canada te komen en ik heb enkele vragen. Kan ik je emailadres krijgen, zodat we wat uitgebreider kunnen mailen? Ik zie namelijk wat herkenningspunten als HR-vak, Kitchener en zelfs zag ik Oosterbeek (mijn geboortedorp) op je site staan.

idee said...

Hallo Mario,

Met veel interesse heb ik de blog doorgelezen. Er is heel wat met je gebeurd sinds wij elkaar voor de laatste keer hebben gesproken op de Vliegbasis Eindhoven.

Het is een leuke manier om ons in het verre Nedertland te laten zien wat je doet en bereikt hebt.

Voor het jaar 2008 wens ik je en jouw gezin veel gezondheid en geluk toe.

Hans Kroes