Sunday, April 15, 2007

30 graden!!!! hoeraaaaaaa..... oeps verkeerde land

Had histeren mijn broer Toin aan de phone en hij zei me dat ze al heel wat uurtjes buiten zaten. Nederland heeft namelijk weer eens een temperatuur record, 30!! gradden. Ships dacht ik toen, zit ik hier met de verwarming aan , 4 graden overdag. Gisterenochtend was het zelfs nog krabben geblazen. Zelfs zal het de komende week nog steeds vriezen en waarschijnlijk een 10 graden niveau volgende week zaterdag!. Yep dit is Canada. Het jammere hiervan is dat de lentes heel kort zijn, voor je het weet ben je al in de hete, vochtige zomers. Ke, je hebt er voor gekozen dus niet zeuren lol. Gisteren ook weer bij het huis gaan kijken. En we zijn weer een stuk verder. Hier zie je Nicole mij al verwelkomen in de deur. Volgens mij is ze wel blij met het nieuwe stekkie :-D. En ja Toin er is nog steeds wat rose te zien maar dat is het zo'n beetje wel de rest zit al aardig onder de siding en schingles. Ook binnen ziet het er nu uit als een huis. Al de drywalling is gedaan en alle kamers hebben nu hun eigen gezicht. Hier een plaatje van richting de voordeur. Je ziet ook dat ze al bezig zijn met de details van het huis. De pilaren zijn er ook al. Al die details maakt het huis heel speels en plezierig om in te wonen. Oh om nog even terug te komen op het rose. De isolatie is trouwens prima. Het voelde al warm en behaaglijk aan. Terwijl, zoals je weet het buiten nog winterig is, geen verwarming aan is. Dat zit wel goed. Ons ritje afgelopen woensdag, naar City hall was ook niet nodig, want de waterheater stond al in the basement. Maar je dubbel ge.. enz. je weet wel. Wat me ook opviel is dat de garage-deur er ook al in zit. Het zal wel niet zolang meer duren of we kunnen er niet meer in. Kan ook niet anders omdat ze nog drie weken hebben om het huis verder af te werken. Dat was het voor het huis voor deze week. Veder zijn we allemaal bezig met onze gewone dagelijkse dingen. zoals dat Caro vandaag, zondag, gewoon gaat werken. maar een halve dag, maar toch. Ik ben vandaag vrij en heb me voorgenomen niet al te veel te gaan doen. Ben ook al wat ouder lol en heb wat rust nodig. Nicole ligt nog te meuren en zal dat nog wel even volhouden todat ze opeens wakker wordt en de phone voor een paar uur in beslag neemt om met Andrew te bellen. Oh ja dat is haar vriendje... Ashley was al wakker zag ik net, maar die heeft een wat vreemd slaappatroon. Weet niet helemaal precies op welke uren ze nu wakker is en of slaapt. Van Kitty weet ik het wel, die slaapt de hele dag, behalve als tie moet poepen en eten. Das makkelijk. Pepper heeft vanmorgen weer netjes gewacht op mij. Als we een beweging maken die lijkt op wakker zijn is dat voor Peps een teken om ons maar een goed wakker te maken en aan te geven dat het tijd is om uitgelaten te worden. Ke, heb dus nog half slapend de hond uitgelaten en netjes zijn poep in aan bag gedaan. Doen ze dat nu eindelijk ook in Nederland, de poep opruimen?? Het is de eerste keren wel even wennen om met een naar binnengedraaid zakje de drollen van de hond op te pakken en dat het weer naar buiten te draaien en het zakkie dicht te knopen. Yep, het lijkt wel tovernarij, maar een prima oplossing voor het hondendrollen probleem. En je handen blijven ook nog schoon, als je het goed doet lol!

No comments: