Sunday, April 29, 2007

Wie heeft de sleutels...........?

zoals je ziet is het huis bijna klaar, niet meer door de modder naar de voordeur of de garage. Benieuwd hoe ver ze binnen zijn. Jammer dan, alles was op slot! Weinig te zien op dit moment.
De enige weg om wat te zien is door het gat waar de deurknop komt te zitten. Het zier er uit alsof je de woonkamer in kijkt via mijn oog lol. Alles is nu geschilderd en zier er goed uit. Ze waren al bezig geweest met de borders... stukken hout onder aan de muur. Verder waren er de deuren die overal gehangen moeten worden en dat was het wel zo ongeveer. Ook de entree of voordeur gedeelte is zowat helemaal klaar. Pilaartje, treden, deur, metselwerk. Ook zie je dat alle gas water en licht zooi is aangesloten inclusief de airco, hoeraaa. Mocht het hier net zo warm als in Nederland worden kunnen we lekker binnen bivakeren in een koele kamer. Al bij al bijna klaar! Ach tijd zat ze hebben nog 10 dagen om alles klaar te hebben. Caro is vandaag maat begonnen om de mooie donker roden muren hier in de rental over te schilderen in wit latex.... ships heb me lopen zweten op die muur whaha. Ben bang dat ik er ook niet aan ontkom om hier te moeten schilderen, we hebben nog de keuken, badkamer en een muurtje boven die wit geschilderd moeten worden. Hoorde net Nicole al horen zeggen dat ze ook wil schilderen ;-) misschien dan toch? Wat verder vandaag? Guus, mijn schoonvader, is jarig. Vanmiddag gaan we wel ff langs om die oude man te feliciteren en ik heel vriendelijk zijn want zoals je weet mag hij met mij de fence gaan bouwen. Het was een vermoeiende week voor ons allemaal, werken, zoals wietrokers oppakken, een schrikbarend gebeuren in de mall en de leeftijden die het gebruiken worden steeds jonger, zo'n jaar of 14! Zal in Nederland ook wel zo zijn maar blijf er versteld van staan. Dat is wel het leuke of leerzame van de baan. Eerst een 47 jarige die een marker jat, dan jonge grieten die een gratis make up denken te kunnen ophalen zonder te betalen, dan een daklozen die zo stinkt dat die verwijderd moet worden, (ijs)hockers die zat in de kleedkamer zitten en "wanttobegangsters" die denken heer in meester in de mall te kunnen spelen en dus door ons meteen voor een jaar verbannen worden. Ach je maakt wat mee. Caro die is nog steeds bezig om de meest lelijke meubelen aan de man te brengen. Wat ook nog lukt want we hebben hier een speciaal soort ras, ze noemen ze Novies (Newfoundland), die vinden alles mooi :-D. Caro is nu bezig de keuken op te ruimen...... misschien is de bedoeling dat ik ook iets ga doen nu ..... Hoor net dat ze lekker bezig is, mijn vertaling blijf maar lekker zitten dan schilder ik wel verder? Volgens mij wel. Oh hier het resultaat van de eerste muur, heeft nog wel een tweede laage je nodig. Maar niet slecht, mijn verfkunsten waren wat slechter. Ik, heb niet zo'n vaste hand voor schilderwerrk, ook op de plafonds ziet je regelmatig een rode dot of streep. Die worden nu weer netjes wit gemaakt. Hoorde net weer een geluid uit de keuken dat iemand zei dat ik er maar een zooitje van heb gemaakt met die rode verf. ahum. Lol iets anders het weer. We hebben nu een lekker 20 graden en je zier weer een hoop mensen richting Victoria park gaan om te genieten van het eerste lekker weer. Werd ook tid na een winter van 5 a 6 maanden. Zo wel genoeg voor vandaag, till the next time!




No comments: