Sunday, September 02, 2007

Back to school...

Toen ik nog in Nederland woonde was het niet echt een drukte om terug te gaan naar school. Je haalde je boeken op en keek pa vriendleijk aan om de boeken te kaften, dat was het ongeveer wel. Hier is het een beetje anders. "Back to school" is zowat een nationale feestweek. Alle winkels zijn al weken bezig om the kids weer terug naar school te krijgen met aanbiedingen voor backpacks, kelding, schoenen en al de niet noodzakelijk troep die ze vorig jaar ook al hebben gekocht. We worden zowat bedolven onder de reclama folders die maar een item hebben je gaat terug naar school zo je hebt een nieuwe laptop, tv, radio, telefoon en wat al niet meer nodig. Kan het ook een beetje minder zijn? afgegelopen weekend zag je alleen maar moeders met hun dochters in the mall die op zoek waren naar al dat stuff. Ook Caro en Nicole ontkwamen er niet aan. Nicole kwam terug met zakken vol met allemaal school spul. Haar kamer is nu bedolven onder pennen, stoften, ordners, nieuwe schoenen, lege zakken, pennenzakken, ........................................oh was even in Nicole's kamer aan het kijken wat ze nog meer had en viel zowat om van verbazing, ze heeft nog steeds haar oude backpack, ze zei hij is nog steeds goed !!!!! Soms sta ik echt versteld van haar ;-). Ze is trouwens niet de enige die terug gata naar school, IKKE ook. ik heb me ingeschreven voor College, yep echt waar. Naar een jaar me suf solliciteren naar HR-jobs, ben ik er achter gekomen dat bedrijven het heel leuk vinden dat ik veel ervaring heb, maar geen "Canadezem" diploma's of certificaten. Zo vanaf woensdag 12 september ga ik weer HR management volgen on Conestoga Collega hier in Kitchener. Alleen moet ik nogwel gaan shoppen;-). Heb niet al te veel nodig is namelijk maar één vak. En als het goed is ben ik begin december al were klaar om in januari een volgend vak te beginnen, recruitment and selection. Yep heb ik ook al eens gedaan. Maar recruitment is the thing you have to do. Er is namelijk veel vraag naar recruiters op elk niveau. Zo dat wordt mijn nieuwe uitdaging voor volgend jaar. Wat anders, in oktober komen Adriaan, Marianne, Pa, Saskia en Margareth over. Gezellie, een huis vol met mensen en dieren, wordt nog passen en meten om iedereen een slaap plaats tegeven, lol Gelukkig hebben we the greatroom, kunnen er zeker al drie in kwijt en the basement zal ook moetn worden omgetoverd tot een slaapkmer, komt allemaal wel goed. Zal zeker niet ontbreken aan een levendige sfeer in the house. Vier teenagers, en vij volwassenen dat gaat het wel doen, maar goed dat we vier tv's hebben anders werd het een gevacht om wie mar er kijken. Het is zeker niet de bedoeling dat we binnen gaan zitten, het is namelijk een zeer kleurrijke tijd van het jaar, de herfst. Verder zullen er zeker genoeg uitstappies gemaakt worden om wat van Ontario Yours to Discover.
We kijken er allemala naar uit, hoorde ook dat Saskia zeer benieuwd is wat Canada nu eigenlijk is. Het is wel grappig dat het voor mij allemaal heel normaal is. Ben al helemaal gewend aan Canada, cultuur en het leven hier. Vanmorgen nog zittend op het tijdelijke trappie, kijkend over onze zandvlakte, die tuin moet worden, zei ik nog tegen Caro, ben al een echte Canadoos, de hele dag, thuis, loop ik alleen maar rond in sandalen, korte broek en t'shirts. Heb ik een heel jaar geen overhemd meer aangehad, liggen al een jaar in de strijkmand lol. Yep, zei Caro je hebt het relaxte leven gevonden. Ké genoeg voor vandaag, tot bloggings.

No comments: