Saturday, December 20, 2008

I'm dreamng of a to much White Christmas

Ja, ik heb de titel wat aangepast, een witte Kerst zal het zeker wel worden, alleen misschien een beetje te wit. Wat is namelijk het geval. Ik zal het proberen uit te leggen, terwijl hier de zweetdruppels van me afvallen en de rookwolken van mijn shirt stijgen. Oh, ik heb net voor de tweede keer in 12 uur sneeuw lopen ruimen.

Al sinds November worden we getrakteert op sneeuw, veel sneeuw. Gisteren werd zelfs uitgeroepen als de meeste sneeuw in de herfst sinds 1915 of zoiets. Dat klopt ook wel, gisteren kwam een zware sneeuwstorm over het zuiden van Canada waaien. Er werd zo'n 25 centimeter sneeuw gedumpd en door de wind werd er op sommige plaatsen zelfs 50 centimeter gemeten. En dat is nog niet alles. Voor morgen hebben ze ongeveer het zelfde aantal centimeters beloofd. Dat wordt voor mij  weer 2 tot 4 uur sneeuw ruimen. Ja, een witte kerst zal het zeker worden, zeker als je het nieuws mag geloven, namelijk, ja wel, op kerstavond komt er nog een sneeuwstorm aan. Auw ik voel nu mijn rug al. Ik hoop dat kerstman's herten goeie sneeuw hoeven hebben anders komt er weinig van zijn kadoo's wegbrengritjes. I'm dreaming of a not to much White Christmas.

PS Die foto heb ik net genomen, we hebben al net zoveel sneeuw als dit jaar februari. Onze hertjes met lichtjes zijn begraven en zullen in april het daglicht weer kunnen zien.

No comments: