Friday, May 01, 2009

Sabbatical................................

Het woord sabbatical klinkt gezellig, vrij, open, rust, weg van alle drukte van de dag. Sabbatical is iets waar iedereen wel eens naar snakt, een langere tijd niks aan je hoofd en doen waar je zin in hebt.

Maar als een sabbatical onverwachts komt en je had er zelf niet op gerekend, maar iemand anders vond dat je maar beter weg kon gaan.... Nauw dat is mij overkomen. Zoals de meeste wel gelezen hebben had ik eindelijk mijn 'droom' baan gevonden bij het telecommunicatie bedrijf.. Bestaan droombanen wel? Als ik nu terugkijk naar het afgelopen half jaar kan ik zeggen dat ze waarschijnlijk wel bestaan maar op dit moment niet voor mij. Werken bij dat bedrijf was voor mij onbeschermd een wespennest ingaan. Politiek, niet zeggen wat je wil en kijk uit als je wel wat zegt wat je zegt. In het team waar ik ging werken, erg "fast pasted" , was het woord chaotisch niet zeggend genoeg. Tegenstrijdigheid van het geven van antwoorden op mijn vragen, niet gestroomlijnde structuren en processen en wat al niet meer. In dit wespennest heb ik het nog langer volgehouden dan gedacht. Echter de grootste problemen had ik mijn mijn manager. Als je het over 'Politics' in een bedrijf hebt, dan had die het zeker uitgevonden. Elk woord wat je zei diende je eerst af te wegen anders werd het tegen je gebruikt. Ik zie mezelf als een eerlijk en open mens, alleen jammer genoeg werkt dat daar dus niet. Al mijn eerlijkheid is door die manager tegen me gebruikt met als afsluiting een gesprek van 3 minuten waar hij me mededeelde dat ik niet door de zes maanden proeftijd was gekomen. Mijn privé spullen zoouden worden nagestuurd (nog steeds niet ontvangen) en succes met men zoek acties naar een nieuwe job. En op dat moment starte ook mijn sabbatical, verplicht dan wel. Het voordeel is dat ze gelukkig hier ook de WW hebben anders sliep ik nu waarschijnlijk 'onder de brug'. Ik heb al weer vele brieven verstuurd en wacht......... op een antwoord voor een gesrpek. Dat natuurlijk nog niet is gekomen. Ik heb tot volgend jaar maart de tijd een een 'passende' job te vinden want dan is mijn WW op.

Zoals als mijn vader uit Waalwijk altijd zegt: 'Verder niks te melden', dan Ashley  het voortreffelijk op College doet , gaat deze zomer drie maanden als 'SWAPPEW' naar Ierland, Nicole doet het ook fantastisch op Highschool en gaat in September ook naar College. Caro is op dit moment voor drie weken in 'Holland', ze heeft haar vliegangst overwonnen en kan al haar jeugdvrinden waar bezoeken. Ik zit, lig, wandel en eet me de hond, ook gezellig en geniet, ja geniet toch wel van mijn verplichte sabbatical.

No comments: