Tuesday, November 24, 2009

Overpijnzingen in de lichte vorm...........


Het loopt alweer tegen het einde van het jaar 2009,  ook al zal je dat wetterweiss niet zeggen. Overdag zijn de temperaturen nog ruim boven nul en er zijn maar enkele dagen geweest dat ik het ijslaagje van mijn ruiten moest krabben. Tot nu toe heb ik welgeteld 4 sneeuwvlokjes voorbij zien komen, die het warme straat oppervlak niet eens hebben berijkt. Voortijdig zijn deze sneeuwmoleculen verdampt en tot water druppels gerediceerd. Nee, echt winterweer heben we hier in het zuid westen van Ontario nog niet gezien. Zelfs sommige van onze bloempjes hebben er de brui nog niet aangegeven en bloeien nog rustig door. Al bij al een zachte herfst met weinig neerslag. Carolien al lang blij, maakte de opmerkingen 'Hoera, de winter is al één maand korter'!

Afgelopen vrijdag heb ik de vierde cursus afgerond van mijn HR program, Health & Safety. Deze course kan je in het nederlands, Arbeidsomstandigheden en veiligheid noemen. Niet al te moeilijk, met een toegevelijke instructeur met de goede adult mentaliteit ' waarom alles uit het hoofd leren, je moet het kunnen opzoeken in de regelgeving', een man naar mijn hart. Eén klein minnetje, voor de final was het wel noodzakelijk om een en ander uit het hoofd te leren en ook teken kunsten waren benodig om deze final tot een goed eindresultaat te brengen. Maar gedaan is gedaan en gisteren met nummer vijf begonnen, Recruitment & Selection. Voor de goede  en trouwe lezers van mijn blog zullen zeggen ' Maar die heb je toch al gedaan'? Yep, helemaal gelijk, als part time student heb ik deze course al met een goed resultaat afgerond. Echter, omdat ik in een speciaal Government programma zit, moet ik de course wel volgen maar kan mijn behaalde mark overhevelen naar dit program. Mazzeltje, twee weken op mijn gat zitten, zonder studeren en mid terms and finals te hoeven schrijven. En om mij nog blijer te maken hebben ze Compensation als laatste van dit semester ingepland. Yep, ook deze al gedaan zodat ik tot het eind van het jaar rustig achter over kan hangen. Zo ben dus nu feitelijk al over de helft! Volgend semester staan er nog vijf op het programma en eind maart is dan alles weer achterde rug. Een fijn gevoel om zo richting kerst te gaan, relaxed, en toch wel hopend dat er wat van dat witte spul voor de kerst mag gaan vallen.

No comments: