Sunday, April 18, 2010

Als je al in de vorige blog kon lezen, zijn we bezig met het huis te verkopen. Hierbij de link waar je de add kan vinden ons huis .

We hebben al wat kijkers gehad en zullen je op de hoogte houden als we meer nieuws hebben. Het goede voor Pepper is dat we tijdens een viewing Pepper het huis uit moeten hebben. Zo heeft tie toch wat extra loopjes.

En ja hoor, het huis is verkocht, al in de eerste week, zonder makelaar!, Caro, onze salesmanager, heeft het zelf gedaan. Ook hebben we gisteren te horen gerkegen dat wij zijn geselecteerd voor een huurhuis, een semi backsplit :-) De voorkant is een floor en de achterkant drie!


View Larger Map

We dachten dat we het huis verkocht hadden, het blijkt nu dat de broker van de koper een spelletje aan het spelen is. Hij stuurde een repraiser op ons af en die gaat even bepalen (in 5 minuten) dat het niet zoveel waard is als de koper wenst te betalen, met als gevolg dat de mortgage niet wordt toegestaan. En , het huur huis was rond, op het tekenen van het contract na dan, gaat ook niet door en we kunnen weer opnieuw gaan beginnen. Word ik hier blij van? Nee, niet echt, ach er gaat hier al zoveel mis in de laatste vier jaar dat dit en nog wel bij kan.  Keep you up to date

3 comments:

Elke said...

Mario, ik vind het erg je laatste 2 blogberichten te moeten lezen... Spijtig dat jullie niet wat meer geluk gehad hebben.
Het huis is in ieder geval heel erg mooi, moesten wij de K-W-C regio uitkomen, dan zou ik zeker interesse hebben! Maar hoe mooi we Waterloo ook vinden, we weten dat het daar niet realistisch zal zijn om een baan voor mijn man te vinden, er zijn immers niet zoveel HQ gevestigd. Waardoor we waarschijnlijk toch in de GTA zullen belanden. Maar wie weet, ooit als we op pensioen gaan (en meer geluk gehad hebben dan jullie).
Ik wens je nog veel sterkte toe, en heel veel succes met de verkoop van jullie woning!

Unknown said...

Hi Mario,

Wij (Mijn vrouw Kristina en ondergetekende) volgen je blog al een tijdje omdat ook wij erover denken om naar Canada te komen. Al is het voor ons iets anders dan voor andere emigranten omdat ik al "voorzien" ben van mijn Canadian citizenship door geboorte. Momenteel ben ik voor een periode van 7/8 weken in Canada, London, Ont. om precies te zijn om nog wat papieren te regelen (Sin, paspoort etc) en om een een "feel" te krijgen van hoe het zou zijn om hier naar toe te komen. Zoals eerder al iemand in een comment zei, zijn de laatste 2 blog entry's niet echt leuk voor jullie. Maar in een andere entry zeg jij zoiets van dat het alleen mogelijk is voor een emigrant als hij zijn eigen business begint. En daar zou ik wel eens van gedachten willen wisselen met je. Als je er voor in de "mood" bent om maar zo te zeggen, stuur me een mail en misschien kunnen we hier eens over praten. Verder wens ik je natuurlijk veel succes met je house for sale en job hunting.

Ivan.
(you can email me on ivan *AT* versteegh *DOT* info)

Unknown said...

Hoi Mario,

Mijn vrouw Kristina en ik, ondergetekende, volgen al weer enige tijd jullie blog. Dit omdat ook wij, zoals vele heb ik op de laatste emgratiebeurs gemerkt, misschien wel van plan zijn om naar Canada te verhuizen. Alhoewel wij wel een "klein" voordeel hebben in deze omdat ik al voorzien ben van mijn Canadian citizenship. Momenteel ben ik een paar weken (7/8) in London, Ontario om de boel te verkennen en om wat papierwerk te regelen.
Je laatste 2 blog entry's zijn wat minder "leuk" om te lezen en ik hoop dan ook dat er betere dagen aankomen wat dat betreft. Ik las ook ergens een opmerking van je dat je hier als emigrant het alleen kan overleven als je een eigen bedrijf begint. En daar zou ik wel eens met je over van gedachten willen wisselen. Als je er voor in de "mood" bent stuur me dan eens een mail, misschien kunnen we wat door/afspreken. Je kan mij mailen op ivan *AT* versteegh *DOT* info. Zou leuk zijn om wat van je horen.

P.s. Ik probeerde zonet al een comment te plaatsen maar ik denk dat ik iets verkeerds deed, ik zag hem niet verschijnen. Misschien dat dit een dubbele posting oplevert. Sorry als dat zo is.

Bye for now,

Ivan.