Wednesday, June 23, 2010

Daar zit je dan leker rustig in de tuin, boekje, drankje. Een warme vochtige middag, niet veel in de planning, nachtdienst. Echter even na half twee gaat mijn tuinstoel wat bewegen, niet echt vreemd als je weet dat onze kat en hond de nijging hebben om onder stoelen door te lopen, dus trokt ik het me niet echt aan. Echter het bewegen bleef maar door gaan. Ik keek op uit mijn boek en zag dat de hele tuin aan het beqwegen was, inclusief Caro die naast me zat. De zei" Voel je daat ook" ik knikte en beiden zeiden we bijna tegelijkertijd " Earthquake" Voor Caro niet echt vreemd zo heeft enige jaren in California gewoond. Voor mij de tweede, misschien kan je de "Nederlandse aarbeving in 1992" nog wel herinneren. We gingen richting computer om op internet te kijken wat er aan de hand was. Caro heeft eerst even de lokale tv gebeld. Even internet bekijken zat er niet echt in, het hele net lag zo'n beetje op zijn kont. Nicole gaf aan dat ze al wat reacties op Twitter had gezien. Langzaam aan werd het slaperige Ontario wakker en kwamen de eerste internet, tv en radio mededelingen langs. Toch wel interessant om dit hier mee te maken, het gebeurt niet zo vaak, de laatste, een kleine, was hier zo'n twintig jaar terug.

Gejat van de "Telegraaf"

krachtige aardbeving nabij Ottawa  OTTAWA - De Canadese hoofdstad Ottawa is woensdag aan het begin van de middag getroffen door een aardbeving met een kracht van 5,0 op de schaal van Richter. Het epicentrum van de beving lag 53 kilometer ten noorden van de stad op een diepte van 19,2 kilometer. Dat meldde de Amerikaanse US Geological Survey (USGS). Krachtige aardbevingen in deze regio zijn een zeldzaamheid. In eerste instantie berichtte USGS over een beving met een kracht van 5,5 op de schaal van Richter. Volgens ooggetuigen begonnen gebouwen in Ottawa en Toronto te schudden door de beving. De meeste mensen verlieten de gebouwen in de binnenstad van Ottawa toen het alarm afging. Lokale media meldden slechts wat lichte schade aan gebouwen. Niemand raakte gewond, aldus de politie."

2 comments:

Monique said...

Ja, dat is iets wat je niet snel zult vergeten. Gelukkig is iedereen ok!

Elke said...

Ja, die van '92 herinner ik me nog levend, die was 's nachts. We hadden toen net onze meubelen in de opslag staan omdat we tussen twee verhuizen in zaten. Wat maakte ik me zorgen om die spullen! Gelukkig niets aan de hand.
En dat laatst mogen we dan nu ook weer voor jullie zeggen! Ondanks dat velen vinden dat Canadese huizen maar krakkemikkig gebouwd zijn, bleven ze toch maar netjes overeind staan.

En jij kan weer een ervaring bijschrijven in je levensboek. ;-)