Monday, October 02, 2006

24 uurs Economie....


Kan me herinneren de koopzondagen, wow dat was me wat, winkelen op zondag, voor de consument iets fantastisch maar voor het verkooppersoneel een ramp. Nog steeds daar in het Nederlandse... werken op zondag? alleen als het niet anders kan. Geen 24 uurs economie in Nederland!! Ik ben al een hele tijd anders gewend. Toen ik nog in de States woonde en dacht ships wat vergeten te kopen, ff op zondag naar de winkel. Of 's-nachts om drie uur wakker worden en .. oh ja de melk vergeten, ff naar de supermarkt om de hoek. Wel lekker makkelijk he. Maar het heeft natuurlijk ook zijn keerzijde. Caro en ik proberen onze diensten zo veel mogelijk op elkaar aan te sluiten, dat we elkaar nog eens zien;-) Caro is meestal op zondag vrij, ik dus nooit LOL. Ik werk namelijk ook op zaterdag en zondag van 14.00 tot 23.30. En doordeweeks kan ik kiezen op welke dagen en meestal wel van hoelaat tot hoelaat, maar je kan er op rekenen dat er altijd wel een shift tot 22.00 uur tussen zit. Caro is normaliter rond 18.00 thuis, behalve op donderdag en vrijdag dan is het 20.00. Op een of andere manier passen we alles hier wel in elkaar. En we zijn de feetsdagen samen wel vrij en die vallen altijd op een maandag. Vakantiedagen? Whahahah volgens mij hebben Caro en ik er allebij GEEN!. Pas naar 12 maanden werken krijg je de eerste 5 en als je langer weg wilt moet je die dagen maar nemen maar krijg je niet betaald. Zo zie je dat een 24 uur economie zijn goede en kwade kanten heeft. Maar het went wel en kan er daarom 's- morgens een stukje over in mijn blog schrijven. Begin vandaag om 14.00 en ben om 22.00 thuis. :-D Houdoe!

No comments: