Monday, May 14, 2007

Dozen, plakband, what a mess... verhuizen dus

We zijn alweer ruim een week verder sinds de laatste blog. Ik zit nu even uit te puffen en droog te worden van het inpakken. We hebben het zolang uitgesteld dat we nu wel moeten. Ik heb net de DVD kast uitgeruimd in de inhoud in dozen gestopt. De komende week zal echt wel de inpakweek worden. We hebben woensdag gepland om de gehele basement al over te huizen, weg is weg. Dan kunnen ook al de ingepakte dozen op de andere verdiepingen mee. Hopelijk hoeven we dan aanstaande zondag alleen de grote dingen over te huizen. Wat is er afgelopen week allemaal verder gebeurt? Vorige week maandag was de walk trough. Oftewel ziet er alles zo uit zoals op het filmpje. Na anderhalf uur door het huis lopen en alles uittesten hebben we toch nog wel 3 pagina's vol laten schrijven, het grootste gedeelte is nog even met de verfkwast langs gaan. Voor de rest zag er alles prima uit. Alle upgrades waren aangebracht. Er zijn nog wat kleine dingen die ze moeten doen, zoals een deur hangen en de gevelsteen in metselen. Dinsdag, ook een aardige dag. Om half tien zaten we bij de laywer, oftewel de notaris, om alles te tekenen en een hoop geld achter te laten. In de middag kon ik dan samen met Nicole de sleutels gaan ophalen. Zo het huis is van ONS. 's-Avonds nog even wat spullekes er naar toe gebracht. Woensdag, de afleverdag van nieuwe zooi. Ik was rond acht AM wakker en dacht laat ik Home Depot eens even bellen om na te vfragen wanneer het spul geleverd gaat worden. Het vrolijke antwoord was: " ze zijn al onderweg". Okeee. Ik dus naar het huis geraced en niet veel later kwam er een grote truck aanrijden, met onze spullen. De chauffeur heeft getracht om alles zodicht mogelijk in de garage te zetten, wat natuurlijk niet helemaal lukte. Voor mij een leuke klus om 30 meter fencehout en 26 cementzakken van 30 kilo per stuk te verplaatsen. LOL De rest wat geleverd was was geen probleem. Na ruim een uur flink zweten lag alles op zijn plaats in te garage. Nu wachten op de afleveringvan de nieuwe appliances, zoals, koel/vries combinatie, stoof and dishwasher. Die kwam rond een uur of drie. Het geluk had ik daarbij dat ze netjes alles in de keuken hebben geplaatst :-D. Oh ja, toen nog even snel zout gehaald voor de watersofter die donderdag zou worden geinstalleerd. Yep, zout, de watersoftner werkt op zout., Volgens mij, niet echt natuur- en scheikundig aangelegd, blijven de kalkmoleculen plakken aan die van het zout. Donderdag 11 AM weer bij het huis, en mooi op tijd kwamen de beunhazen de watersoftner en de dishwasher installeren. Nu zag ik het positieve van een houte huizen, namelijk wat gaten boren in de vloer richting basement en hopsa de leidingen konden worden aangesloten aan het waternet. Zoals afgesproken waren ze om 1 PM klaar. Al bij al een goed gesmeerde week. Voor de rest hebben we het rustig aangedaan. Gisteren, moederdag, hebben we voor het grootste gedeelte doorgebracht bij de ouders van Caro, terwijl Nicole, als verrassing voor moederdag, een stapel koekjes heeft gepakken. Ze heeft er een hoop werk van gemaakt, eerst mocht ik zaterdag met haar inkopen doen. We hebben nu ingredienten voor de komende 10 jaar. En toen we zondag haar gingen ophalen was de keuken veranderd in een witte wolk, (meel), maar met wat hulp was het zo weer schoon. Na de BBQ, zijn we were naar huis gegaan en dom in bed gaan liggen, om meteen in slaap te vallen. Toch een vermoeiende week geweest? Blijkbaar. Maar we maken onze borst al nat voor deze week....

No comments: