Thursday, June 04, 2009

Ere wie ere toekomt.........................RKC

Waarschijnlijk kan je nog wel herinneren dat ik gemengde gevoelens heb voor de Waalwijks voetbal vereniging Rooms Katholieke Combinatie, oftewel RKC. RKC was jarenlang een buur die niet geheel welkom was in de straat, eens in de twee weken namen de RKC-fans alle parkeerplaatsen in de buurt over zodat ik zowat de bus moest nemen om bij mijn auto te komen.   (op de foto de Abeelstraat waar ik woonde met op de achtergrond het RKC stadion)

Moet toegeven dat er ook wel iets positiefs aan RKC kleeft, namelijk ze spelen al wat jaren op het hoogste niveau en proberen plaatselijke jeugd klaar te stomen voor het nr. 1 team. De laatste twee jaar waren er enkele tegenvallers en degradeerde ze naar de 1ste divisie, of hoe dat tegenwoordig mag heten (Aldi's goedkopen Cola divisie). Wie wilt er nu in een voetbal divisie spelen met zo'n naam, ik zeker niet. Dat vonden de spelers van RKC ook en die naam gaf ze zoveel motivatie om beter te gaan spelen en in plaats nog verder te degraderen, te promoveren. 

Door hun motivatie en vastberadenheid is RKC dan gisteren gepromoveerd naar de Ere Divisie, (De echte AH Coca Cola Divisie). Met een nipte 1-0 heeft RKC het klaar gespeels en mogen ze nu gaan rusten op hun lauweren.  Als je zo naar de foto kijkt zijn ze er niet erg rustig bij maar wel heel blij dat ze weer op het hoogste niveau met het balletje mogen spelen. Ik weet aleen niet of de huidige bewoners van de Abeelstraat ook zo blij zijn met deze promotie, het parkeerprobleem zal zeker weer de kop op steken. Misschient ook niet, ik las namelijk in het Brabants Dagblad dat ze het stadion willen gaan verplaatsen.  Dat zal zeker een goede oplossing zijn. Mischien in de buurt van het ' Ouude LIDO' vlak naast het nieuwe openbaren, open lucht zwenbad, wat nogal wat bouwproblemen kent. Als we nu eens het zwembad laten zo als het is en daar een groot parkeerwonder van maken en het 'Oude LIDO' het nieuwe voetbal honk. De naam van het nieuwe stadion................?

No comments: