Thursday, July 15, 2010

Growing older.....

Tja, we ontkomen er niet aan, we worden allemaal ouder. Als ik me 's-morgens bekijk en zie die bos rechtovereind staande grijze haren, dat weet ik zeker dat ik de helft ben gepasseerd. Het lijkt zo kort geleden dat ik nog een tiener-jonge adult was. Ook toen waren er grijze haren, een paar, maar was slank als een den en energie als een race paard. Nu zegt de weegschaal dat er drie cijfers gemeten zijn, en hoe kom je terug bij twee...? Energie? Dat valt best wel mee, uren die ik nu maak heb ik in mijn "Nederlandse" leven nog nooit gemaakt. Val soms wel wat eerder in slaap, vooral als ik op de bank naar een film probeer te kijken, maar het valt niet tegen dat ik soms na 14 uur werken, nog redelijk fit ben.

Niet alleen de bad kamerspiegel geeft aan dat je ouder wordt, ook de kids laten zien dat ze ouder worden. Kan me nog herinneren dat Nicole en Ash van die tere kleine kindertjes waren. Alhoewel Ash nog steeds geen gram teveel heeft, kan je in haar gezicht zien dat ze toch al in haar early 20's is. Nicole is helemaal het tegenovergestelde van acht jaar geleden. Die ziet er echt wel meer volwassen uit, met haar achttien.  Ja, de tijd gaat snel, lichamelijk vooral, maar in mijn geest voel ik me nog steeds die "jonge god" uit de tachtiger jaren. De foto links is Ash en rechts is Nicole.

No comments: