Saturday, July 17, 2010

Holland here we come.................... The first step!

Uhhh gaan jullie terug naar Nederland? Yep, dat is wel de bedoeling en gisteren is de eerste stap gezet. Het huis is verkocht, geen kleine lettertjes meer, alle condities zijn er af. Het huis is zelfs verkocht voor "asking price" dus je kan wel zegen dat we er erg blij mee zijn. Was toch wel een blije dag gisteren, namelijk Marianne en Adriaan zijn getrouwd!! En ja, wij waren er niet bij. We kregen zo'n maand geleden een email van mijn broer dat ze 16 juli zouden gaan trouwen, Mooi dachten wij, dan kunnen we er volgend jaar bij zijn. Echter het is/was niet in 2011 maar in 2010, gisteren dus. We hebben wel afgesproken dat we er begin december, van dit jaar, zullen zijn. Dan kan ik ook meteen wat headhunters bezoeken waar ik nu al contact mee heb.

De tweede stap die we nu moeten nemen is het vinden van een huurhuis. Gisteren zijn Caro en ik al begonnen om op Kijiji, Canadese "marktplaats", een geschikte woning te vinden. We heben er al een paar gevonden en gemailed en gebeld voor een viewing. Wordt vervolgd. De derde step is het zoeken van een baan in Nederland. eigenlijk geen derde step, ik ben al een paar maanden bezig om mijn voelsprieten uit te steken. Echter nu het huis verkocht is zal ik nog intensiever gaan zoeken. Mocht ik een baan voor de zomer 2011 vinden, dan zal ik eerst alleen naar Nederland gaan, dit omdat Nicole, die mee wilt, eerst haar college moet afmaken. Dat geeft ons ook tijd om voor Caro en Nicole de IND perikelen rond te breien. Al bij al een goeie dag gisteren.

Voor Nederlandse lezers die naar Canada wilen, zal dit misschien de omgekeerde wereld zijn, druk bezig om Canada juist in te komen, gaat een Brabants-Amsterdams-Canadees gezin terug naar Nederland. Maar veel succes voor al die emigranten!

2 comments:

Elke said...

Mario, dit is goed nieuws! Proficiat met de verkoop van je woning. Hopelijk vinden jullie snel een leuke huurwoning, maar dat zal wel meevallen als ik het aanbod in jullie streek bekijk!

duijsensfamily said...

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Inderdaad de omgekeerde wereld voor Nederlanders die net naar Canada willen.
Wij hebben overigens goede ervaringen gehad met huurhuizen via realtor..... Inmiddels huren we dus sinds 3 maanden een huis .
Veel succes verder en ik hoop dat dingen zo gaan lopen zoals jullie je het voorstellen!
Gr. Claudia