Sunday, December 02, 2007

1st december,...... de dag winter begon

De eerste december is weer aangewaaid, letterlijk aangewaaid. Een echte winterstorm kwam onze kant op, met 15 cm sneeuw, harde wind en ijspegels die horizontaal uit de lucht komen vallen, ja horizentaal, zo hard woei de wind door Sophia Cresent. Toen ik vanmorgen wakker werd, hoorde ik een snowblower blazen. Ik liep naar het raam en zag onze Schotse buurman, Stewart, snowblowing de sidewalk en driveway. Stewart is zelfs zo aardig om ook onze sidewalk schoon te maken. Nadat Caro en ik ook naar buiten gingen om onze driveway schoon te maken, waren alle buren al flink bezig. Onze buurman Jeff was al bijna klaar met zijn driveway en hielp ons met de onze, wat een buren he, dat zie of hoor je niet meer zo vaak. Wij konden natuurlijk niet achter blijven en hebben de paadjes naar hun huisdeur gezouten. Iedereen blij. Toen dat achter de rug was en ik mijn rug voelde, zag ik Pete een stukje verder op zijn driveway schoonmaken. Okay.... ik naar Pete en hem meegeholpen. En wat doe je naar een zwaar werk? Bier drinken ;-) en dat smaakte goed. Wat nog meer op deze winterachtige dag........Kerstboom optuigen, zo gezegd zo gedaan. Na enkele uren stonden daar dan uit eindleijk drie kerstbomen op twee etages. Ook de rest van huis staat weer vol met al die kerst dingetjes en de sokken hangen ook. Je weet wel die sokken waar je wat klein spul in stopt, meestal chocola en zo. En nu...? Wachten op de volgende sneeuwstorm die vannacht over onze straat komt razen, met nog eens 15 cm sneeuw. Yep, broeikast effect of niet de Canadese winter is begonnen. Oh ja, wat doe je als er sneeuw ligt en je woont in Canada?, BBQ-en natuurlijk. Hier zie je Caro de steaks aan het braaien tussen de sneeuw. Welkom to Canada, het land van bier, steak, BBQ en sneeuw.

1 comment:

Anonymous said...

Hoi Mario,

Leuk om via via achter jouw verblijf gegevens te komen, kreeg de mail van onze kennissen die afgelopen najaar naar Canada zijn verhuisd.
Wist niet dat je ook in Canada was neergestreken, laatste wat ik van je hoorde was dat je in de USA zat?
Maar goed mail nog wel een keer als ik zelf thuis ben in waalwijk, zit nog 2 dagen in Afghanistan en raak mijn internet account kwijt de komende nacht.

Groetjes en hoop nog eens met je te mailen de komende maanden.

Groeten Thijs Bom