Saturday, November 15, 2008

Sinterklaas..................wie is die man?

Afgelopen twee weekenden zijn we bezig geweest met de buitenkant van het huis te versieren met kerstspulletjes. De lampjes hangen weer aan de dakgoot, kleine witte kerstboompjes met lampjes in de planten strook naast het huis en boven de garagae deurr zit een groene en een rode lamp. Zelfs twee lichtgevende hertjes met een slee staat netjes tussen ons huis en het huis van de buren in. Kerst is reeds in Sophia Crescent binnen gestormd. Veel huizen in de straat hebben hun kierstversieringen al aan. De binnenkant van de huizen moet nog even wachten.

Met als dit kerst gedoe zou je bijna vergeten dat de eigenaar van dit festijn vandaag zijn intocht in Nederland heeft. De Turkse bischop, die al jaren in Spanje vertoeft, heeft de overtocht weer gemaakt en vaart vandaag weer een haventje in. Vele kids zullen weer ' zie ging komt de stomboot' bleren. Ouders hopende dat dit allemaal weer snel voorbij zal zijn. Maar ja het is een stukje Nederlandse cultuur wat je niet zomaar weg kan laten. Weet alleen niet hoelang de 'zwarte' pieten nog mee mogen doen. In het betuttelnde Nederland kan dit volgens mij niet meer. Niet alleen de Tukse geestelijke heeft vandaag zijn intocht. Als ik het goed begrijp zal vandaan in Cambridge zijn ijskoude broer zijn intocht hebben. Hier gebeurt dat met een parade, Deze ijsversie zal daarna de Cambridge Centre mall ingaan om een rondje te schaatsen en dan op zijn stoel neer te dalen en daar de komende 6 weken bivakeren. Hoeraa wat gezellig allemaal, die het leuk vinden dan.Wat viel me verder nog op deze week. Niet zo heel veel wat ik wel zag was een mooie foto van de St. Janskerk in Waalwijk. Steeds als ik deze kerk zie denk ik aan een grote moskee in Ankara. Met al zijn koepels lijkt het wel een beetje op de Aja Sofia.

1 comment:

Anonymous said...

Goh, die kerk ken ik :-) en de maker van de foto ook :-)