Monday, August 03, 2009

Van thuiszitter tot ............................... student?

Nog maar eens een tweedelige titel voor mijn blog. Ja, dat thuiszitten doe ik nu al ruim 5 maanden en schiet niet echt op. Ik ben met allerlij klusjes bezig geweest zoals, plantenbakken maken, garage ingericht, plantjes en boomjes in de grond gestopt en bezigheids therapien,  lange wandelingen met Peppe, die soms niet meer mee wilt want de wandelingen zijn iets te lang voor hem. Nicole overal naar toe rijden, meestal naar het College voor de papieren handel en naar Andrew. Een eenzijdig bestaan maar ik houd het nog vol. Caro is druk aan het werk en maakt gemiddeld weken van 45 uur en verbetert het eene sale record met het andere. Natuurlijk ben ik nog elke dag bezig met het bekijken van banen en het versturen van CV's, maar nog niemand heeft echt interesse getoont in deze ex-militaire ambtenaar.

Een van de dingen die me als goede kandidaat tegen zitten is mijn vooropleiding. Zoals ik al vaker vertelt heb zijn ze hier gek van Canadese papieren en laat ik die nu net niet hebben. Een paar jaar terug ben ik al begonnen met het halen van die papieren maar het is redelijk kostbaar ($ 8000) en als je dit partime doet, duurt het enige jaren. Van één van mijn werkelozen buurmannen, ja we hebber er nogal wat in onze straat, hoorde ik dat de Government 2e kans mogelijkheden bied. Dit houdt in dat als je qualified bent ze jouw opleiding betalen. Klinkt goed he. Afgelopen woensdag ben ik naar een application session geweest en ben de eerste ronde door, heb alle formulieren ingevuld en zijn nu bij de instanties die moet gaan beoordelen of ik voldoe aan alle eisen. Als alles goed gaat hoor ik volgende week of ik in september voor een jaar naar school kan, betaald door de Ontario Government. In plaats van 5 jaar doen over de opleiding ben ik volgend jaar april al klaar met mijn opleiding en hopelijk zal dit me meer helpen om een passende baan te vinden en uit die tuinstoel te komen. Het enige aparte er aan is dat ik dan samen met Ashley en Nicole op het zelfde college zit. Zullen ze wel mee willen rijden.

Heel wat anders, om toch ng een beetje de Nederlandse gezelligheid te hebben nodige we elke twee weken een stel uit, vrienden enzo, om bij ons te komen BBQ-en. Moet zeggen dat het toch wel gezellig is om zo een avond door te brengen in plaats van films te kijken. Het enige met Canadezen is dat ze nogal formeel zijn tijdens die bbq's het is niet ze "vrij" als in Nederland, maar dat mag de pret niet drukken. En door een van die BBQ's gaan we donderdagavond naar een theater voorstelling, ook weer eens wat anders.

Wat nog meer... Oh ja, afgelopen zaterdag zijn we naar Rockwood geweest. Dit is een heel klein stadje zo'n 40 kilometers ten oosten van ons. Voor diegene die Ontario een beetje kennen, vlak bij Guelph. In Rockwood is een speciale Conservation Area, soort van natuurmoumenten, met meren, sink holes, caves een oude water mill en zoals de naam van het plaatsje al zegt Rocks. Moet zeggen dat het een heel mnooi park was met een oerbos uitstraling een leuke plaatsjes van oerbos, stijle rotsen en water. Zoals de licence plate van Ontario zegt ...."Yours to Discover".


1 comment:

Margaret said...

Bedankt voor de tip over Rockwood, we gaan het eens bekijken daar!