Friday, August 28, 2009

The end of a Crappy summer................................

Als ik zo naar buiten kijk, bekruipt me het gevoel dat de zomer stiekum het land verlaat, schamend over zijn mieserabele vertoon. Het schamen mag deze zomer zich zeker, regen, wind, tornado's.... koud. Ik kan de dagen boven de derrtig graden tellen op mijn beide handen en die dagen waren weer overdreven heet en vochtig. Ja deze zomer heeft zeker voor mij niet echt veel goeds gebracht, thuis zitten en wachten op wat komen ging. Alhoewel ik voor het eerst in mijn leven ben bezig geweest met hout, schroeven en hamers. Het goede van deze zomer is ook dat we het gras niet hebben hoeven te wateren, wel veel maaien. Ook de AC is niet aan geweest, de temperaturen waren nog te harden.  Ik ben deze zomer wel regelmarig met Nicole op pad geweest, niet voor de leut ntuurlijk, maar voor haar college voorbereidingen. Als je denkt dat Nederland is overstroomd door regelgeving en formulieren, nauw hier kunnen ze er ook wat van. Had je het eene formulier net ingevuld en afgeleverd, kwamen er were twee nieuwe voor in de plaats. 

Ash's college ging allemaal wat makkelijker, hadden maar een extra formuliertje nodig om haar in het tweede jaar te krijgen. Ash heeft er zelf niks van gemerkt. Die heeft de afgelopen drie maanden in Dublin, Ireland vertoeft. Morgen gaan we haar weer in Toronto ophalen en horen wat ze allemaal over dat groene eiland te vertellen heeft. Door de economische mallaise was er geen werkt en hebben ze zich de drie maanden moeten bezig houden. Gelukkig is Ash goed met geld en hebben we maar 1 x haar financieel moeten redden.

Ja, de zomer is niet alleen weertechnisch voorbij maar ook het thuis zitten voor Nicole en ikke komt ten einde. Op dit moment is Nicole al bezig met het behalen van haar EHBO-diploma was ze nodig heeft voor haar ECE opleiding, Early Childhood Education oftewel kinderjuffrouw. Zei begint , net als Ash over een week. Ik mag nog een maandje langer thuis blijven, ik begin namelijk eind September. Ik ben alweer deze week begonnen met mijn part-time baan, het eindelijk is het thuiszitten dan voorbij en kan ik me weer nuttig maken en wat bij leren.

Ja, die zomer is al weel lang voorbij, als tie ooit begonnen is, nachten zijn weer kouder, gemiddelde temperatuur is lager, je kan het najaar langzaam horen naderen, ook de geuren komen er weer aan. Hopelijk brengt mijn lievelings jaargetijde, de herfst, meer voorspoed en satasfaction. Laat de HERFST maar komen!

No comments: