Friday, May 23, 2008

Adagio for strings...............................

Op een bvepaald moment komt je een muziekstuk tegen waarvan je denkt DAT is het mooiste wat ik ooit gehoord hebt. Ik heb die ervaring al een heel wat jaartjes geleden mogen meemaken en ondervonden. Ik hoorde een fatastisch melodisch en diepdoordringgende tot het hart muziekstuk wat mij tot beroering bracht en nog steeds doet. Het is voor mij het 'mooiste' wat ik ooit gehoord heb. Het is het 'Adagio for strings' van Samuel BARBER' Velen zullen het waarschijnlijk wel herkennen en denken waarvan? Als je de film Platoon gezien hebt en vooral het einde dan weet je waarvan. Natuurlijk is de orginele uitvoering met strings (viool) heel mooi, maar vond net een wel erge mooie uitvoering, gezongen. het is de 'Choral version of Agnus Dei sung to the theme of Samuel Barbers Adagio for strings.Performed by The Choir of Triniti College, Cambridge, UK.Directed by Richard Marlow.' Het is zeker de moeite waard om deze uitvoering te beluisteren. Op You Tube kan je ook de originele vinden. Veel luister plezier.


No comments: