Saturday, May 24, 2008

Green fingers........................

Groene vingers, ik heb die woorden nooit zo goed begrepen, vooral als je aan het planten bent, als je namelijk met je vingers in de grond zit te wroeten is er niks groens aan. Misschien de groenen bladeren die door je vingers gaan, maar je vingers worden er zeker niet groen van. Zwart zal je bedoelen met van die mooie rouwrandjes onder je nagels. Waar je dan een uur, met een nagelborsteltje, op kan loslaten met als resultaat nog steen geen schonen nagels. Maar okay afgelopen dagen had ik, figuurlijk, wat groene vingers. Ik heb namelijk de eerste plantjes geplant en dat gaat niet echt makkelijk ben ik achter gekomen. Eerst diende ik 30 centimeter kiezel uit te graven om daarna de kiezel over de driveway uit te strooien. Daarna het vullen van de gegraafde kuilen met potgrond om dan uiteindelijk de plantjes in de grond te poten, plaatsen of hoe je dat dan ook noemen wil. Ik was erg tevreden met mijn graaf en plant praktijken en de buurvrouw was het daar mee eens. Ook Caro was blij verrast met mijn groene vingers werk . Iedereen blij!

No comments: