Wednesday, May 14, 2008

A rainy day.............

Ik was redelijk jaloers toen ik, afgelopen maandag, van mijn broer Toin hoorde dat hij lekker buiten zat met een fles rosé. Hé, klinkt niet echt speciaal maar het was al negen uur 's-avonds en het was nog steeds 25 graden. Op dat moment kwam het kwik hier niet verder dan 13 en dat om drie uur 's-middags. Soms zit het mee soms zit het tegen. En dat tegen zitten hebben we hier nog steeds. Naar buiten kijkend zie ik de regen tegen het raam aan kletteren, de goten en de regen pijpen hebben moeite om al dat water af te laten vloeien. Het heeft één voordeel, al dat gratis water wat uit de lucht valt, we hoeven het nieuwe gras niet te bewateren. Moet zeggen dat het gazon er dan ook wel echt heel mooi groen bij ligt.

Wat doe je nu op zijn regenachtige lente dag, niet echt veel. Volgens mij ben ik de enige op dit moment die zijn ogen niet dicht heeft, De rest, Caro, Ashley, Nicole, Pepper, Kitty en zo te zien ook de vissen, liggen allemaal te maffen. Ben blij dat het snurken achterwege blijft anders zou het een verschrikkelijk concert van houthakkers zijn. Moet zeggen dat het er wel heel erg vredig uitziet, Caro en Pepper aan het pitten. Pepper hoorde mij aankomen en kijkt zo van ' hé, waarom maak je me wakker, alleen voor zo'n stomme foto?'. Dat beest moet niet zeuren, die kan de hele dag luieren.

Verder heb ik me bezig gehouden met managing van mijn mensen. De afgelopen twee dagen was 50% van mijn medewerkers ziek, zwak en misselijk, en je moet weten dat ik er maar drie heb. Met hulp van de derde en het zelf wat langer blijven hebben we met zijn twee-en de shifts kunnen op vullen. Vandaag heb ik de twee 'zieken' gebeld of ze weer beter waren en hoe het met ze ging. Netjes he! Eigenlijk niet, want ik bedoelde meer van 'hé, kan je vanmiddag en nacht weer aan het werk!' Gelukkig dat konden ze en ze verontschuldigde dat ze niet op hun werk konden zijn. Wat trainer leiderschap en vorming allemaal kan helpen om je mensen blij en gemotiveerd te houden.

No comments: