Thursday, May 29, 2008

Broken windshield..................

Iedereen die aan deze kant van de 'grote plas' woont heeft het wel eens meegemaakt of gaat het zeker meemaken. Steenslag op de raam, klein putje uitgroeiend tot een grote crack. Ook ik was afgelopen winter één van de vele gelukkigen. Rijdend op de 401 (snelweg) raakte een klein steentje mijn voorruit met als resultaat een super klein sterretje. Ach, dacht ik als dat alles is dan doe ik er verder niks aan. De eerste twee maanden van de winter gebeurde er dan ook niks. Todat de ergste sneeuwstorm sinds jaren onze regio binnen waaide. Weet zelfs de datum nog, 8 maart j.l. Ik probeerde naar huis te rijden, weer op die bewuste 401. De sneeuw had zich al opgehoogt tot zowat 60 centimeter en het zicht was minder dan 0. Ik was ook niet helemaal zeker dat ik nogwel op de snelweg zat. Mijn voorruit besloeg ook konstant, met als resultaat dat ik de verwarming op hoog zetten en vol op de voorruit. Je kan het al raden, Ik hoorde twee keer krak, krak en ja hoor van uit het super kleine sterretje waren twee lange barsten zichtbaar. Snel de verwarming maar weer uitgezet, voordat de hele voorruit in mijn schoot zou ligggen.

Tot vandaag heb ik gewoon doorgereden met dat kleine sterretje en die twee barsten. Ja tot gisteren. De auto waar dit allemaal meegebeurde is namelijk geleased en a.s. maandag loopt de lease af. We hadden al besloten dat we de auto zouden uitkopen en had al netjes een afspraak gemaakt met de garage voor het papier werk. Dat was allemaal geen probleem, todat de financieel expert iets zij van, 'Emission test and a safety test'. Okay, als een net twee jaar aanwezige Nederlander in Canada, was dat even nieuw voor mij. Maar goed, Caro gisteren naar Crappy Tire (Canadien Tire) voor beiden testen. De emissie test was zo gedaan en de auto kwam er met vlag en winpel uit. De safaty test ging ook allemaal goed todat de voorruit werd opgemerkt....... TEST FAILED. Oei. We moeten de voorruit eerst laten vervangen voordat de safety test ook de vlag en wimpel kan krijgen. Ik dus gisteren meteen een afspraak gemaakt om de voorruit te laten vervangen. Dat gebeurd vandaag. ik heb vanmorgen om 10 am de auto weggebracht voor dit werkje, waarna ze me netjes met een taxi baar huis hebben gebracht (gratis!) en rond een uur of twee vanmiddag zullen ze me weer ophalen en kan ik weer rondtoeren met mijn VAN en bidden dat er geen nieuwe steentjes verliefd worden op mijn voorruit. Morgen kan Caro het Safety certificaat gaan ophalen wat ik dan weer kan wegbrengen naar de garage. Hopelijk is dan al het papierwerk okay en zijn we dan uiteindelijk maandag de trotse bezitter, van de geleasde Dodge Caravan.

No comments: