Monday, June 02, 2008

Een zondagmiddag in Canada......

Wat doe je nu eigenlijk op een zondagmiddag in Kitchener, ON Canada. Je kan TV gaan kijken, hangen, achter de computer zitten, op bezoek bij iemand gaan, uitstapje maken, een tal van dingen. Maar ald at heb ik niet gedaan. Ik heb me gisteren bezig gehouden met allerlei huis en keuken dingetjes. Waar zal ik eens gaan beginnen met al die bezigheden die ik daadwerkelijk gedaan heb. Als eerste, jullie weten dat we uiteindelijk ons gras hebben gekregen en dat regelmatig bewaterd hebben zodat het lekker kan groeien. Het heeft ook heel wat regenwater gehad met als resultaat dat het gras aardig hoog stond. Dus er moest gemaaid gaan worden.

Sinds vorig jaar hebben we al een grasmaaier, die nog netjes in de doos was verpakt. Niet zo heel lang geleden heb ik de maaier maar uit de doos gehaald en hem bijna gereedsklaar gemaakt. Alleen de benzine moest er nog in, jawel een bezine-maaier. Na mijn uerenlang zweet werk in Vienna wilde ik het me wat makkelijker maken. Een tractor maaier was te veel van het goede dus een niet zitbaar machine aangeschaft. Nadat Caro hem had volgegooid met benzine werd het monstertje gestart. En hoppa daar ging het machien, me mij er achter aan. Moet zeggen dat het gras wel erg kort werd dus toch maar even gekeken of het ook wat minder kon, en ja dan kon, even wat versteld aan de hoogte en daarging ik weer. Na 10 minuten was al ons gras gekortwiekt eb zag er keurig uit. Ook de randjes werden niet vergeten. Caro was met de elektrische kantenmaaier, gemak dient de mens, druk in de weer omdat voor elkaar te krijgen. Moet zeggen ze loopt er de kantjes goed vanaf.

Na deze drukke bezigheden was het tijd voor een andere Canadese bezigheid, namelijk een lekker koud pilsje. De foto laat wel veel bier zien, maar niet alles vandaag gedronken hoor, ook is al dat tuin werk redelijk vermoeiend. Kan ik er wat aan doen dat ze bier hier in grote dozen verkopen en dit is ngowel een weekenddoos, zitten er vier extra in en zoals je ziet ook de Belgen beginnen langzaam hun bier te verkopen, een Stella kan er bij mij altijd wel in. Zo het gras gekort, de dorst geledigd, wordt het nu tijd om wat te gaan eten. En was is hier makkelijker?, je raad het al, de BBQ gaat weer aan. Al hoewel dat vaak het werkje van Caro is heb ik dan vandaag ook eens gepoogd om wat vlees op dat ding de braaien, en Volgens Caro heb ik het niet eens zo slecht gedaan. Volgens mij betekent dat dat ik ook voor de stukje Canadese cultuur ben geslaagd.

Gezellig hebben we met ons twee alles lekker opgepeuzeld in onze garage. Eén van de laatste keren, wat waarschijnlijk worden volgend weekend de palen voor monze fence in de grond gezet en kunnen we uiteindelijk van onze tuin gaan genieten. Ook al hebben we ons afgelopen jaar prima vermaakt in de garage en op de walk- en drive way, maar er gaat toch niks boven een fijne warme avond in de achtertuin, wat denken jullie?

No comments: