Thursday, March 20, 2008

Groundhog, Pasen, Paus..............en nog steeds winter!

Er is zeker wat mis met het broeikas effect. Was het niet zo dat het minder koud zou zijn en de winters niet zo lang, weinig sneeuw en schaatsen kan je helemaal vergeten? Ik weet het niet meer of beter, ik geloof er helemaal niks meer van. Als ik nu naar buiten kijkt, sneeuwt het...... en volgens de Canadese weerdienst gaat het zeker nog de komende zes weken winteren. Wie of wat is daar de veroorzaker van? Ik denk het kunnen er twee zijn, namelijk de onverwoestbare Lente voorspeller de 'groundhog'. Dat lieve diertje die in februari zijn schaduw wel of niet laat zien. Dit jaar zei dat beestje dat het snel Lente zou worden. Vergeet het maar dat pluizge fluffie animal zit er helemaal naast. Ook al zag ik er een afgelopen zaterdag voorbij lopen, zoekend naar een warm plekje onder een geparkeerde auto. Misschien was dat een voorteken dat de lente er nog steeds niet zat aan te komen. Ook grounddoggie had een misrekening gemaakt en zocht de warmte onder de net geparkeerde auto. Wie kunnen we nog meer op het podium zetten van het te laat ingaan van de lente. De Paus!! De Paus en Pasen zijn twee dingen die samen gaan. Misschien ben ik wat te vroeg met de Paus want zondag is het pas Pasen en dan is het pas het moment dat hij het 'dank je wel voor de bloemen' orreert. Hopelijk is dat dan ook de aanzet voor de Lente. Laten we het hopen, want heb nu wel genoeg van ruim vier maanden winter, moet er niet aan denken dat die winter nog 6 weken gaat duren. Al bij al, Zalig Pasen!!

No comments: