Monday, March 31, 2008

Bijna april...................

Eindelijk is het dan zover, morgen is het April. Het Nederlandse spreekwoord 'April doet wat hij wil' zal hopelijk Nederlands blijven, wij hier in Canada hopen echt op beter weer. Het ziet er zelfs naar uit dat het waarschijnlijk gaat lukken. Vandaag gaat het meer als 10 graden boven nul worden!!!, het enige wat dan minder is dat het de komende dagen gaat regenen. Maar een geluk bij een ongeluk de sneeuw zal dan ook snel gaan verdwijnen. Caro zei gisteren nog dat ze al kijkend de sneeuw ziet smelten....Weet alleen niet of ze haar bril op had of niet.

Gisteren, had ik als vanouds, toen ik nog op mezlef woonden, een slaap zondag. Heb volgens mij zo'n 16 uur in bed gelegen. Nee, ik was niet ziek of zoiets, was gewoon aan het luieren en lezen. Ja dat lezen vergt namelijk een hoop tijd en een bieb kaart. Gisteren dan toch maar even naar de bieb geweest om weer een stapel boeken op te halen voor de komende twee weken.

Oh zaterdag hadden we echte Nederlandse Chinees/Indisch. Caro had Nasi gemaakt met de bekende conimex kruiden, Babi pangang en saté. Overheerlijk. Gelukkig hebben ze de meeste kruiden etc hier in de winkels of in de speciale Dutch Toko in Guelph. Mhhh fantastisch om dat weer eens te proeven.

Woensdag heb ik mijn final exam voor ' Recruitment and Selection' , volgens mij moet ik nog steeds studeren ervoor maar heb weinig motivatie. Vind het namelijk nonsens om drie keer het zelfde te leren voor één vak. Maar ja moet wel anders kom ik niet veel verder. Alhoewel ik zaterdag wel wat te doen had op mijn werk. Er waren namelijk wat overtromingen and lekken in het lab. Was dat te voorkomen? Natuurlijk maar Canadezen blijven Canadezen. Zei vrijdag nog tegen een manager dat ze het beter professioneel kunnen maken inplaats van behelpen met tijdelijk oplossingen. Waarna de manager zei dat het allemaal wel mee zal vallen. Dus niet, zoals ik nu weet was er vrijdag nacht en zatermiddag een grote overstroming...... Wat er verder is gebeurt afgelopen weekend weet ik nog niet. Volgend keer zullen ze beter naar een Hollander moeten luisteren, wie waren ook weer de water experts..............?

Als laatste voor deze keer Ashley's kamer. Caro is de afgelopen week hard bezig geweest om Ashleys's kamer te stylen, oftwel muren schilderen, rotzooi opruimen, meubels verplaatsen, etc. Moet zeggen het resultaat zier er zeer goed uit. De kleuren passen heel goed met de stoffen en meubels die ze heeft. Het herinrichten geeft opeens een helehoop extra ruimte en het ziet er weer schoon en fris uit. Zelfs de vloerbedekking is weer zichtbaar......... Op naar het volgende project. Waarschijnlijk gaat dat onze slaapkamer worden.

No comments: