Saturday, March 08, 2008

Wat zien ik...............................of wij

Ja wat zien we eigenlijk?, vlnr ik, Pepper, Caro en Nicole. Waarom kijken we allemaal naar buiten, is Sinterklaas op komst, Kerstman. of wie dan wel? Wij vieren kijken naar een gebeurtenis die maar één keer in de vijftig jaar, in Canada, voorkomt. Namelijk de ergste sneeuwstorm in vijftig jaar. Ja echt, Het begon langzaam te sneeuwen op vrijdagmiddag en er werd zo'n 25 cm voor het hele weekend verwacht.... zo ook in Nederland zitten de Canadese weervoorspellers er wel eens naast, en niet even een vijf centimeter maar een veelvoud daarvan. Waar komt het vandaan? zal je vragen, Nauw uit Alabama omhoog en via Ohio naar Canada komen waaien. Zaterdag ochtend begont het al wat harder te sneeuwen, zo hard dat rond 10 AM de 25 centimeter al werd gehaald. Zoals als elke zaterdag werk ik, het werk deze dag bestond uit het weg schuffelen van vele centimeters sneeuw. Het normaal lopen was niet meer mogelijk.... Toen ik rond vier PM naar huis reed, of trachten dat te doen werd het alleen maar erger, de sneeuw kwam met kilo's uit de lucht vallen. De snelweg 401 was niet meer te zien en reed uiteindelijk maar op de gok. Dat ook omdat er letterlijk barsten in mijn voorruit te voorschijn kwamen. Een paar maanden terug een heel kleine ster in de vooruit, en door de koude buiten en de hitte in de auto ging het glas namelijk barsten. Toen ik uiteindelijk onze straat probeerde in te rijden, zag ik overal auto's op de vreemste plekken geparkeerd staan, ze hadden de drive way NIET gehaald en zijn maar uitgestapt daar waar de auto niet verder kwam. Met veel kunst en vliegwerk lukte me om onze drive way te halen en zelfs er op te parkeren. Dit allemaal dankzij buren die zo vriendelijk waren geweest om met de snowblower er overheen te gaan. Eénmaal binnen Caro gebeld en verteld dat ze maar een taxi moest nemen, want, zo veronstelde ik, zou haar lage auto niet door de straat heen komen. Caro zoals ze is vond dat maar een domme opmerking. Vijf minuten later belde ze dat ze een taxi zou nemen, haar auto kwam namelijk niet van de parkeerplaats bij haar werk af. Het is nu 11:46 PM, of eigenlijk 00:46 AM, want hier is de 'zomertijd' al in gegaan....... en het sneeuwt bijna niet meer. Gelukkig maar, want er ligt nu tussen de 40 en 100 meter sneeuw in de straat en de weg is niet meer te herkennen als weg. Er ligt een bochtig circuit wat ooit een straat was, met half ingesneeuwde auto's. Ja echt, de ergste winter sinds 50 jaar. Hopelijk komt de komende uren de snowplow langs want Caro moet morgen om 12 uur werken, we zien wel........

Ash, thanks for the pics :-) !!


No comments: