Saturday, April 26, 2008

Uit de oude doos.............


Het internet bied een groot aantal mogelijkheden om je eigen verleden terug te vinden. Een tal van sites waar je je familienaam invult en een tig duizend voorouders komen te voorschijn. Als ik alleen al mijn naam in een search enginge invoer, komen er 4 pagina's vol met wetenswaardigheden en foto's van mij te voorschijn. Niks is meer beschermd lol. Ik moet er wel bij zeggen dat het meeste door mij zelf op het internet is gezet. Bij het surfen kwam ik ook op de site van de gemeente Waalwijk. Toen ik door de site aan het bladerem was kwam ik toch op een paar leuke foto's die direct met mijn verleden te maken hadden. Zo kwamen er een paar foto;s uit de oude doos te voorschijn, zoals deze. Dit is een foto van de Pogieterstraat in Waalwijk. Het middelste huis in nummer 12, het huis waar ik ben geboren en geleefd heb tot mijn 8ste, denk ik. De volgende is een foto van de Michael Mavo, waar ik vier fijne jaren heb gehad en nogsteeds 'internet' kontakt heb met wat medescholieren van die tijd (1977-1981). Verder heb ik nog wat leuke ansicht kaarten gevonden met wat afbeelden van de wijk het Heike waar ik woonde, zoals de 'winkelgalerij. de kerk, mijn lagere school de Pastoor Kuijpersschool (1971-1977). Moet zeggen toch wel leuk om die foto's uit de oude doos weer te zien.

No comments: