Thursday, April 17, 2008

Zonnen en schoon uitzicht................

Het ongelovelijke is dan toch gebeurt, ik heb een uur in de zon gezeten met een boek, gek he. Het is 21 graden buiten en het is heerlijk, zou het goeie weer er dan uiteindelijk zijn?, het lijkt er wel op. Het enige nadeel is dat ik dadelijk moet gaan werken en verplicht elk uur een rondje moet gaan lopen in dat heerlijke weer, en op sommige plaatsen op mijn route staat een bankje, wat uitnodigd om er te gaan zitten. Wat kan het leven toch slecht zijn.


Gisteren mijn eerste les Compesation gehad. De opzet is heel anders als de andere twee vakken. Ik moet daadwerkelijk hoofdstukken uit het boek gaan lezen en we worden elke week getrakteerd op een quiz. Ook groepswerk komt om de hoek kijken. 30 % van het eindcijfer zal bestaan uit wat we met de groep gedaan hebben, hopelijk zal de groepssamenstelling zo zijn dat er een goed resultaat uitkomt. Het eindexamen is wat vreemd, namelijk een zogenaamd open book examen. Je krijgt het examen mee naar huis en thuis kan je het dan gaan maken met het boek naast je, een nieuwe ervaring voor mij.

Zoals ik in de laatste blogs schreef is het een puinzooi in de straat, echter ook daar is verandering in gekomen. De afgelopen dagen zijn ze flink bezig geweest om al het zwerfvuil op te ruimen, het ziet er nu al een stuk beter uit. Volgens een van de opruimers zullen er in mei de nodige groenvoorzieningen worden aangebracht, afwachten maar. Nu is het tijd om te gaan douchen en scheren en me voor te bereiden op een 'zware' werkdag.

No comments: