Friday, June 06, 2008

Uhhhh, waar is de EXIT...............

Het zal je maar gebeuren dat je midden in de nacht verdwaald raakt en je benzine is bijna op en je ziet in de weide omgeving geen licht of een huis. Nauw, het gebeurde mij zo'n uurtje geleden. Reed zo rond 23.45 weg vanaf mijn werk in Cambridge en pakte Highway 401 naar huis. De weg de ik elke dag pak. Alles liep vlot totdat ik de afslag Homer Watson wilde nemen. Wat schertste mijn verbazing dat er een meter voor de afslag een bord stond met de fantastische volzin 'EXIT CLOSED', geen detour helemaal niks. Het nadeel van een Highway is dat je geen U-turn kan maken dus ik was verplicht om door te rijden. Je moet weten dat na Kitchener en niet veel meer komt en zag ook dat mijn benzine meter heel dicht het rode lijntje zag naderen. Na ongeveer 10 kilometer kwam er een afslag met als dichtbijzijnde plaatsje 'AYR'. Ik ben wel eens in AYR geweest, heel klein plaatsje en zelfs als het licht is is het moeilijk om de weg richting Kitchener te vinden. Ik zat op een weg met de mooie touristische naam 'Eagle Creeck Road'. Ja een hele mooie weg, donker, geen huizen, geen licht, na enkele minuten heb ik dan ook maar besloten om om te draaien en hopelijk een afslag naar de 401 te vinden. Gelukkig die was er en wat verbaasde me niet, de aflsag van de andere kant naar Homer Watson was open......Pfff zei ik terwijl het lege tank benzine lampje opgloeide met een sierlijk alarm geluidje. Bij de eerste beste pomp meteen getankt en naar huis gereden, waar Caro, buiten, ongerust op me stond te wachten. Eén ding is zeker in Nederland hadden er netjes borden gestaan, ruim voor de exits, ja exitS dat die eene afgesloten zou zijn. In Canada? Nah vergeet het maar, was me toch bijna in Detroit, Michigan USA beland.

No comments: